Samochody, które są zasilane gazem, są w Polsce niezwykle popularne. Jest tak od wielu lat i pomimo tego, że Polacy coraz chętniej wybierają nowsze auta, to jednak rozwiązanie to zdaje się być coraz bardziej powszechne. Powód jest zazwyczaj jeden. Gaz jest po prostu dużo tańszy od benzyny czy ropy. Polacy albo kupują z rynku wtórnego takie samochody, sami zlecają założenie instalacji lpg, lub kupują samochody z fabrycznym lpg. Aby taki samochód móc zarejestrować i cieszyć się ekonomiczną jazdą trzeba spełnić kilka formalności.
Co musisz wiedzieć rejestrując samochód z LPG
Po zakupie lub skończonej instalacji gazowej powinniśmy sprawdzić jej działanie. Często jest tak, że trzeba wyregulować instalację w taki sposób, żeby samochód jechał płynnie, tak samo jak na innym paliwie. Istotne jest to, że od momentu gdy zamontowania instalacji lpg, mamy tylko 30 dni na zgłoszenie tego do najbliższego nam wydziału komunikacji.
W wydziale komunikacji sporządzony jest wpis do dowodu, który informuje, że pojazd zasilany jest gazem, wpis dokonywany jest także do karty pojazdu. Niewywiązanie się z tego może skutkować otrzymaniem mandatu karnego – w przypadku kontroli drogowej. Wszystko to wygląda jednak nieco inaczej niż ma to w przypadku samochodów, które są napędzane benzyną lub ropą.
Niezbędne dokumenty podczas rejestracji samochodu
Rejestracja samochodu po przeróbce na LPG jest obowiązkowa. Jednak nie wystarczy po prostu udać się do wydziału komunikacji i fakt ten zgłosić. Należy wziąć z sobą fakturę od sprzedawcy, oraz musimy mieć oryginał wyciągu ze świadectwa homologacji sposobu montażu. Żadne duplikaty czy ksera nie zostaną uznane. Wiele osób zastanawia się, czy w związku z tym ponosimy jakieś dodatkowe koszty? Okazuje się, że na szczęście nie. Wpis jaki otrzymujemy w urzędzie komunikacji jest bezpłatny.
Samochód z Niemiec z LPG – jak go zarejestrować
Polacy najczęściej kupują samochody z zagranicy. Najczęściej są to samochody kupowane z Niemiec. Cieszą się one chyba największym zainteresowaniem w związku z tym, że drogi u naszych zachodnich sąsiadów są dużo lepsze i tym samym auta są w dużo lepszym stanie, nawet wtedy gdy mają przejechane sporo na liczniku. Wydawać by się mogło, że niemieckie auta nie będą zasilane na gaz. Jest ich jednak sporo a Polacy bardzo chętnie wybierają właśnie te modele.
Kupując takie auto należy jednak pamiętać o tym, że zaraz po przyjeździe do kraju trzeba dopełnić pewnych formalności po to, by samochód mógł przejść przegląd techniczny. Kupując taki samochód musimy zwrócić uwagę na to, czy w karcie pojazdu jest informacja o instalacji LPG. Jeśli jej nie ma możemy mieć poważne problemy z rejestracją go. W Polsce istnieje prawo, które mówi o tym, że zakupione auto z instalacją LPG, musi w kraju przejść legalizację zbiornika. Na ogół takie czynności wykonywane są w specjalistycznych punktach diagnostycznych. Podczas tej czynności sprawdza się przede wszystkim to czy zbiornik jest szczelny.
[su_note note_color=”#d0d0d0″]Warto pamiętać także o tym, że nawet te samochody z fabrycznym lpg, które zostały kupione jako nowe z salonu z zamontowaną instalacją gazową muszą być co roku sprawdzane na stacjach diagnostycznych. Takie badanie jest droższe niż w przypadku zwykłego przeglądu. Nowe samochody z salonu muszą być sprawdzane po raz pierwszy po upływie trzech lat od rejestracji. Zaś te z LPG już po roku.[/su_note]
Jest wiele miejsc, gdzie można kupić auta z rynku wtórnego w dobrym stanie ze zbiornikami LPG. Nasz Bydgoski skup aut jest chyba jednym z najbardziej popularnych punktów. Klienci doceniają ten skup samochodów przede wszystkim za jakość sprzedawanych pojazdów. Każdy samochód dobierany jest bardzo starannie do oferty. Do tego niskie ceny za wysokiej jakości pojazdy robią temu miejscu renomę, jakiej nie można osiągnąć najlepszą reklamą. W skupie samochodów w Bydgoszczy można znaleźć nie tylko samochody zasilane gazem, jest tam także szeroki wybór aut zasilanych na benzynę, popularne diesle, a także motocykle.